Gris och glass

På begäran skriver jag nu ett nytt inlägg. Hoppas alla blir glada!

Sitter här och lyssnar på Rise Against samtidigt som jag funderar på vad jag ska skriva om. Varför inte skriva några rader om Valborg? Denna afton tillbringades i Göteborg. Jag anlände hos en kompis (Jakob) i Billdal nån gång runt klockan 18. Efter lite käk och förberedelser tog vi bussen in till centrum för att därifrån ta spårvagnen ut till en grisfest i Kålltorp. Väl där stötte vi på en massa grisätande människor utklädda till vikingar. Mitt ibland dessa hittade jag Erik, Lagerqvist och Fred. De två förstnämnda verkade glada över att jag var där medan Fred var fullständigt okontaktbar. Är det grisfest så är det! Efter ett tag tappade jag och Lagerqvist bort de andra vilket resulterade i en timmes letande över hela området. När vi äntligen återförenades kom snuten. Det blev att ta första bästa spårvagn in till stan. Vi tänkte dra in på nån krog och ta varsin öl men det var 23 på de flesta. Det fick bli en pommes fritzl på Sibylla istället. Hängde utanför med några sköna raggare ett tag innan det var dags att dra hem, dock han vi köpa en brownie på 7/11 innan bussen gick.

Dagen efter drog jag, tillsammans med familjen, ner till Varberg. Där anslöt sig Pierre till sällskapet och tillbringade helgen där nere. På fredagskvällen såg vi X-Men Origins: Wolverine på bio. Lördagen var desto mer händelserik. Först cyklade vi in till stan där Pierre kollade på skor. Käkade lunch på Torggrillen och drog sedan till Apelviken för att spela minigolf på Gillestugan. Vi körde att förloraren bjöd vinnaren på glass på Tre Toppar. Jag vann ju såklart och vi cyklade vidare mot Träslövs Läge och Tre Toppar. Den glassen är aldrig fel! Med magarna fulla av glass tog vi återigen cyklarna till Apelviken. Den här gången till min mormors stuga där vi kollade lite på fotboll och väntade på att dra in till stan och käka pizza på Akropolis (aka Astropolitan). Åt en smakande Vesuvio och väntade därefter på att Fanny, Matilda och Kajsa skulle komma in till stan. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle ses vid fästningen. Väl där satt vi och chillade på fästningens högsta punkt och hade allmänt trevligt.

Vad vore ett blogginlägg om man inte nämnde hur jävlig skolan är? Vi har en jävla massa arbeten framför oss. Jag tänker inte rada upp alla men många är de. Tur att det är grillkväll/fest i helgen så man slipper tänka på det!

Jag får väl försöka bli mer aktiv här (om det nu är någon som läser). Blir förhoppningsvis en festrapport så småningom.

Tack för den här gången!

Dagens musiktips: Rise Against - Blood To Bleed

Kommentarer
Postat av: Niklas

Åh käka pommes-tallrik på TG. Nu kommer minnena tillbaka :D

2009-05-06 @ 18:46:58
URL: http://ponk.webblogg.se/
Postat av: rina

jag läser! :D prenumererar till och med.

och ja, lördag äre feeheeeeeeeeest

2009-05-06 @ 21:47:23
URL: http://rinaghazale.blogg.se/
Postat av: Stefan

Äre Chardonnay på lördag eller är det Chardonnay?!!! Spruta hela dan, med håret inbakat!!!!!!!

2009-05-07 @ 22:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0