18-årsfest och ny musikupptäckt

Gårdagen var bra. Mycket bra faktiskt. Vid ungefär klockan 16 kom Rina hit i ett försök att få tiden att gå snabbare. Festsuget var enormt och väntan till Fannys 18-årsfest kl 19 verkade aldrig ta slut. Vi gjorde inte så mycket, försökte vara lite djupa genom att rabbla upp olika ord till ackompanjemang av gitarr samt såg på något kasst program på TV4 Komedi. Halv sex kom Niklas och Josefin och vi åkte ut till Dalsjöfors och festen kunde börja (klyschigt). Jag orkar inte gå in på detaljer men kvällen bjöd på mat, presentöppning, mycket alkohol och mycket musik. Vid kl 23 åkte vi in till Borås för att försöka komma in på Swings bartömning. Det var dömt att misslyckas då alla i hela Borås verkade försöka med samma sak. Det fick bli Trägårn istället men det var inget fel med det. Dock var det någon på dansgolvet som spillde ut hela sin drink över mig. Jag såg ut som att jag hade varit med om en riktigt livlig natt efter det. Halv 2 åkte vi hem till Ulricehamn igen. Jag vaknade som vanligt mellan kl 6 och 7 i morse, alldeles torr i munnen. Gött. Jag vaknade dock med bra humör och slapp dessutom bakfylla. Win, win!
Vad har hänt mer de senaste dagarna då? Jo, jag har upptäckt hur bra Placebo verkligen är. Deras senaste album Battle For The Sun samt låten Song To Say Goodbye är riktigt jävla bra!
Jag såg Slipknot live @ Hammersmith, London på MTV i fredags kväll. Var ensam hemma så volymen åkte upp. Våra högtalare fick verkligen göra sitt jobb. Joeys dubbeltramp genom våran subwoofer var rysningsframkallande. Körde några livekommentarer på sms med Clara, som såg samma sak, under tiden också. Det här fick mig verkligen att vilja se dem igen.

"Joey, let's take these motherfuckers home."

Nu måste jag nog fortsätta att plugga körkortsteori, har ju uppskrivning om några dagar!
--
Dagens musiktips: Placebo - Song To Say Goodbye
Lyssna gärna på albumet Battle For The Sun också. I stort sett varenda låt är bra!
.
Edit: Pappa kom precis hem med Dundertågets album Skaffa ny frisyr. Äntligen!
Edit 2: Seg plast på den jäveln, får ju inte upp skiten... -.-

Kommentarer
Postat av: En snubbe som inte heter William..

Du stavar Alkohol nästan lika illa som din Svenska C-lärare.. ^^ Alhohol

2009-08-30 @ 16:14:15
Postat av: Adrian Norlund

"Åh, nej!"

2009-08-30 @ 16:41:54
URL: http://adriannorlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0