"Here we go again, motherfuckers!!!"

Sjuhäradsfestivalen har passerat. Det har även den bästa grillkvällen på länge. Det sistnämnda utspelade sig en solig och varm onsdagskväll nere vid sjön. Till en början var vi ca 10-12 grillande personer, somliga även öldrickande, som satt nere på bryggan. Just den tidpunkten finns det egentligen inte speciellt mycket att berätta om, det speciella kom senare. Efter att alla förutom jag, Pierre, Niklas, Rina, Fanny och Elin hade stuckit hem gick de nyss nämnda bort mot Sturebadet. Vi såg fram emot ett fotbollsmatch på sandplanen a la förra året. Dock var den "stäng" pga Sjuhäradsfestivalen så vi gjorde, på ett innovativt sätt, mål av ryggsäckar och spelade fotboll i mörkret, barfota i den blöta gräset (sry Rina för rip-off). Efter en match som vi killar vann med 5-1 (?) bestämde sig jag, Niklas, Fanny och Elin för att bada. Vattnet var riktigt skönt och vi var i en lång stund. Marshmallows, kom vi sedan att tänka på. Vi tog fram vår sista engångsgrill och satte oss ute på en badbrygga för att grilla. Med en öl i handen, marshmallows på grillen och Linkin Park (ja, faktiskt) i högtalarna var detta helt underbart. Klockan var nu ca 23 och det var helt mörkt ute. Mysfaktorn var på topp! Vid ungefär klockan 01 gick vi hem och satte punkt för denna kväll.

Torsdag, första dagen på Sjuhäradsfestivalen och dags för Lillasyster. Kl 16 stack jag ner till Bryggan och mötte upp med Jimmy Ferm och Patrik Danielsson. Vi tog några öl var och chillade ända till kl 20 då vi mötte upp med Jimmy Green och gick in på området. Kl 21 gick Lillasyster på scen. Det var förmodligen deras minsta spelning någonsin med ca 50-100 personer i publiken. Men Martin (sångaren) sa: "Det spelar ingen roll hur många som är här, utan hur mycket dom som är här vill va här." och bandet lirade som aldrig förr. Lyckades t.o.m mosha med sångaren. Det var faktiskt riktigt bra!
Efteråt skaffade jag Martins autograf, samt tog en bild med honom innan jag, Jimmy, Jimmy och Patrik stack hem till den sistnämnda. Väl där knäckte vi några öl, käkade revbensspjäll och vitlöksbröd samt såg på Scarred. Trevlig kväll.

På fredagen hände ingenting, därför skippar jag denna dag...

Nåväl, lördag. Dags för Incurvatus. Efter kvällsmat drog jag och Jimmy G till Simon Sörlin och krökade lite innan vi stack ner till festivalområdet för att kl 23 se Incurvatus. De lockade förvånansvärt mycket folk och jag och Jimmy släppte loss som fan. Måste nog säga att det var eran bästa spelning hittils! Efter spelningen gick vi till Bryggan och träffade några estetsjälar. Där satt vi och drack varsin öl innan vi gick till Jamaica. Den obligatoriska fyllekebaben stod på menyn. Efter fulla magar och lite allmänt tjöt (träffade bl a gamla goa Ludde där) gick jag och Jimmy hemåt medan Simon gick hem till Sofie.

Som ni kanske förstår var jag inte riktigt nykter vid skrivtillfället (det är jag väl egentligen aldrig när jag skriver blogginlägg nu förtiden). Ha överseende. En riktigt trevlig helg har kommit till sin ända. Tack och hej, nej, jag tänker inte skriva leverpastej.

Dagens musiktips: Sabaton - Primo Victoria (Jaa, varför inte egentligen?)

Kommentarer
Postat av: rina

rip-off på hög nivå!!!!!!!!!!!!

2009-08-09 @ 02:50:02
URL: http://rinaghazale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0